سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ممنوعیت استفاده از ژنراتور برق در طرح جدید آلودگی

استفاده از ژنراتورهای برق، به استثنای موارد مورد نیاز برای خدمات ضروری یا اضطراری، در منطقه پایتخت ملی به عنوان بخشی از برنامه اقدام درجه بندی شده (GRAP) ممنوع شده است.

 

GRAP که امروز در دهلی و NCR به اجرا در می‌آید، برای اولین بار در سال 2017 توسط وزارت محیط‌زیست و جنگل‌ها برای اجرا از طریق مرجع آلودگی محیط زیست (پیشگیری و کنترل) تحت دستور دادگاه عالی اعلام شد.

 

در یک دستور رسمی آمده است: «کمیته کنترل آلودگی دهلی بدینوسیله فعالیت مجموعه‌های مولد برق (دیزل ژنراتورها) با تمام ظرفیت‌ها را که با گازوئیل، بنزین یا نفت سفید در دهلی کار می‌کنند، از 15 اکتبر تا دستورات بعدی، به استثنای مواردی که برای خدمات ضروری یا اضطراری استفاده می‌شوند، ممنوع می‌کند.»

 

خدمات ضروری از جمله امکانات مراقبت های بهداشتی، آسانسور، خدمات راه آهن، مترو دهلی، فرودگاه ها و پایانه های اتوبوس بین ایالتی و مرکز داده (دیتا سنتر) که توسط مرکز ملی انفورماتیک اداره می شود، از اجرای این دستور معاف شده اند.

 

DPCC همچنین به شرکت های برق دستور داد تا از تامین برق بدون وقفه برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل کنند.

 

حدود 3000 ساختمان بسیار بلند در NCR وجود دارد که برخی از آنها پس از مواجهه با موضوع ممنوعیت دیزل ژنراتور در سال های گذشته برای زمستان امسال آماده شده اند.

 

ما از دستورالعمل‌ها برای توقف استفاده از ژنست‌ها (مجموعه دیزل ژنراتورها) برای کنترل بدتر شدن کیفیت هوا در NCR تبعیت خواهیم کرد. طبق این دستور، خدمات ضروری از اجرای این دستور معاف هستند، بنابراین ما از ژنراتورها برای تامین برق آسانسورها و سایر مناطق مشترک استفاده خواهیم کرد. تعداد ژنراتورهای مورد استفاده کاهش می‌یابد و این امر در خدمت به حداقل رساندن آسیب به محیط زیست خواهد بود.»

 

مقامات بخش برق در نویدا و گورگان گفتند که آنها کاملاً آماده هستند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ برنامه ریزی برای قطعی برق وجود ندارد، اما نمی توان نقص فنی را غیر محتمل دانست.

 

EPCA قبلاً دستور داده بود که پروژه‌های ساختمانی بزرگ، مانند بزرگراه‌ها و مترو، باید تعهداتی را به هیئت‌های کنترل آلودگی اعلام کنند که از رعایت هنجارهای تجویز شده برای مدیریت گرد و غبار اطمینان حاصل کنند.

 

مقامات، صنایع را بر اساس امتیازهای شاخص آلودگی که بر اساس انتشار، پساب، پسماندهای خطرناک تولید شده و مصرف منابع انجام می شود، دسته بندی می کنند.

 

اقدامات تحت GRAP، که برای اولین بار در دهلی ان سی آر در سال 2017 اجرا شد، شامل افزایش خدمات اتوبوس و مترو، هزینه پارکینگ و محل های پیاده روی و استفاده از دستگاه های دیزل ژنراتور در زمانی که کیفیت هوا ضعیف می شود، می باشد.

 

هنگامی که وضعیت وخیم می شود، GRAP بسته شدن کوره های آجرپزی، سنگ شکن ها و کارخانه های مخلوط گرم، پاشیدن آب، تمیز کردن مکرر مکانیزه جاده ها و به حداکثر رساندن تولید برق از گاز طبیعی و در و اقع خرید ژنراتور گازی توصیه می شود.

 

اقداماتی که در شرایط اضطراری باید دنبال شوند شامل توقف ورود کامیون ها به دهلی، ممنوعیت فعالیت های ساختمانی و اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها است.

 

با این حال، EPCA پیشتر به دهلی، هاریانا، راجستان و اوتار پرادش گفته بود که باید تلاش کنند و از نیاز به اتخاذ سایر اقدامات اضطراری برای کنترل آلودگی جلوگیری کنند، زیرا اقتصاد در حال حاضر تحت فشار پس از قرنطینه است. بنابراین، تلاش مشترک ما این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ اختلال دیگری وجود ندارد.