سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا تولیدکنندگان باید هوش مصنوعی را در زنجیره تامین تجدید نظر کن

 

در سراسر زنجیره ارزش صنعتی، هوش مصنوعی    (AI) و یادگیری ماشین (ML) با نرخی شتابان پذیرفته شده‌اند. طبق گزارش Google Cloud در سال 2021، 76 درصد از تولیدکنندگان به دلیل همه‌گیری COVID-19 به فعال‌کننده‌های دیجیتال و فناوری‌های مخرب مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، ابر و هوش مصنوعی روی آورده‌اند. در سراسر صنایع، ارزش هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته با نیاز به رسیدگی به انتظارات مشتری در حال تحول، اختلالات سیستم و شرایط بازار در حال تغییر به سرعت، مانند همه گیری COVID-19، تقویت شده است. صنعت تولید جهانی برای این محیط نقطه صفر است.

از آنجایی که ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهند، تولیدکنندگان باید آخرین فن‌آوری‌ها و شیوه‌های مدیریتی را پیاده‌سازی کنند تا رقابتی باقی بمانند. هوش مصنوعی بیش از 60 سال است که وجود داشته است و در آن دوره، این اصطلاح به گونه ای رشد کرده است که طیف گسترده ای از فناوری را در بر می گیرد. این تبدیل به یک کلمه رایج شده است که اغلب برای تعریف فناوری هایی که به درستی به عنوان یادگیری ماشین برچسب گذاری می شوند بیش از حد نسبت داده می شود. نکته مهم این است که هیچ چیز مصنوعی یا هوشمندی در مورد بیشتر یادگیری ماشینی وجود ندارد. به طور کلی، یادگیری ماشینی یک فناوری تشخیص الگوی قدرتمند است که با این حال، یک "جعبه سیاه" بدون ارزش توضیحی است و اساساً به دلیل ناتوانی در درک الگوهایی که تشخیص می دهد و مانند یک انسان استدلال می کند محدود شده است.

قبل از پیاده‌سازی یک فناوری جدید، ضروری است که سازندگان بدانند که هوش مصنوعی و ML دارای قابلیت‌های متفاوت و مکمل هستند و آینده هوش مصنوعی با ترکیب هوش محاسباتی با استدلال شبیه انسان و تجزیه و تحلیل داده‌ها یک قدم جلوتر می‌رود. تصمیم گیری. این موج بعدی علم تصمیم گیری خودمختار (ADS) نامیده می شود. فناوری ADS می تواند به طور مستقل داده ها را تجزیه و تحلیل کند، بینش ایجاد کند و تصمیمات دقیق، دقیق و مبتنی بر قضاوت را به سرعت، دقیق و با دخالت محدود انسانی اتخاذ کند و سپس از نتایج آن تصمیمات درس بگیرد. این می تواند به طور موثر روش شرکت ها، از جمله تولید کنندگان، ساختار و بهینه سازی زنجیره ارزش خود را تغییر دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای پیمایش متغیرهای ناشناخته

اختلال در زنجیره ارزش جهانی و اکوسیستم های تجاری شرکت های تولیدی به دلایل مختلفی نشات می گیرد. این موارد عبارتند از: بلایای طبیعی، تغییرات آب و هوایی، یک بیماری همه گیر جهانی، عدم اطمینان ژئوپلیتیک، تورم. لیست بی پایان است و عواقب دقیق آن همیشه ناشناخته است. این رویدادها اثرات موجی دارند که می تواند بر عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، موسسه مدیریت عرضه اخیراً اعلام کرد که شاخص فعالیت تولیدی آن از ماه به ماه کاهش یافته است که در نتیجه کاهش سرعت زنجیره تامین باعث کاهش تقاضای کلی برای تولیدکنندگان شده است.

 

پیش‌بینی همه این اختلالات و اثرات موج‌دار آنها غیرممکن است، بنابراین تولیدکنندگان وظیفه دارند تا زنجیره تامین و برنامه‌های ارتقای تجارت خود را تا حد امکان چابک و انعطاف‌پذیر کنند. فناوری ADS از تجزیه و تحلیل ریاضی و استنتاج مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با ایجاد بینش‌های عملی از داده‌ها به روش‌های سریع‌تر و پاسخگوتر به بازار، تولیدکنندگان را قادر می‌سازد پویاتر و پیش‌بینی‌تر باشند. در هسته خود، فناوری ADS به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که تفکر استراتژیک خود را تغییر دهند و این اختلالات را نه به عنوان مشکلات بلکه فرصت هایی برای کاهش ریسک، بهره برداری از فرصت ها و بهینه سازی کسب و کار خود سریعتر از رقبای خود ببینند.

بین محدودیت‌های تجاری و داده‌های سیگنال عرضه و تقاضا در بازار، تعداد متغیرها و سناریوهایی که باید در نظر گرفته شوند بی‌شماری است. تجزیه و تحلیل آنها به صورت دستی یا با هوش مصنوعی سطحی، گزینه ای عملی برای تصمیم گیری به موقع نیست. فناوری ADS این مانع از ابعاد متغیر را می شکند. این به سناریوهایی می پردازد که در آن داده های تاریخی محدود یا بدون وجود باشد و در نتیجه، می تواند تصمیمات استراتژیک قابل اعتمادی را با سرعت بازار اتخاذ کند. با استفاده از فناوری ADS، تولیدکنندگان گام بعدی رو به جلو در چالش همیشه در حال تغییر ناوبری در شرایط نامطمئن بازار برمی دارند.