سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ذخیره انرژی، حلقه گمشده در به کارگیری گسترده انرژی های تجدیدپذیر

چگونه می‌توانیم هند را برای تامین امنیت انرژی قدرتمند کنیم؟ چگونه می توانیم شهروندان را در زمینه انرژی مستقل کنیم؟ چگونه می توانیم مصرف انرژی خود را در هر کجا و هر زمان هوشمندتر، ایمن تر و پایدارتر کنیم؟ چگونه می توانیم آینده ای پایدار برای بشریت رقم بزنیم، زیرا جهان در آستانه تمام شدن سوخت های فسیلی است. 

آیا خرید دیزل ژنراتور یک راهکار است یا خیر؟

این مسئله مهم است، زیرا هند  63 شهر از آلوده ترین شهرهای جهان را دربرمی گیرد و همچنان برای انرژی پشتیبان به ژنراتورهای دیزلی متکی است.

جالب توجه است، در حالی که بازار فعلی انرژی تجدیدپذیر همچنان با دستگاه های سنتی تولید انرژی خورشیدی اداره می شود، هنجارهای جدید تاسیسات انرژی تجدیدپذیر، تولیدکنندگان برق را ملزم می‌کند تا پنج درصد از کل تولید را با ذخیره باتری تکمیل کنند. 

گزینه های ذخیره سازی موجود عمدتا مبتنی بر باتری سرب اسید، حجیم، پرهزینه، با طول عمر کمتر، نرخ تخلیه، ولتاژ پایین تر و ناکارآمد هستند.

در نتیجه، ژنراتورهای دیزلی خارجی هنوز نقش اصلی را برای پشتیبان‌گیری انرژی ایفا می‌کنند، جایی که زیرساخت‌های شبکه ضعیف است و تقاضای برق را پشتیبانی نمی‌کنند، اما راه اندازی این ژنراتورهای دیزلی پر هزینه است و برای ذخیره سازی بسیار حجیم هستند.

 همچنین در معرض دزدی و تلفات قرار دارند و به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی مخرب محیط زیست می باشند. استفاده از سوخت های فسیلی دیزل ژنراتورها (DG) باعث نگرانی شده اند و طبق برنامه اقدام واکنشی درجه بندی شده که توسط دولت ابلاغ شده است، ممنوع شده اند. برنامه ملی هوای پاک نیز جایگزینی را در نظر گرفته است.

با این حال، همانطور که مصرف کنندگان آگاه از استفاده از مجموعه های دیزل ژنراتورها برای پشتیبان گیری برق دوری می کنند، تقاضا برای گزینه های ذخیره سازی هوشمندتر در حال افزایش است. هند می خواهد تا سال 2030 به 50 درصد از ظرفیت انرژی خود از طریق سوخت های غیر فسیلی دست یابد.

 با رشد بی‌سابقه تقاضا برای برق، مشتریان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که برق هرگز تمام نمی‌شود و ذخیره انرژی عامل کلیدی این تغییر و تحول در جهت تولید انرژی توزیعی است.

 

ذخیره انرژی، حلقه مفقود شده در به کارگیری سریعتر و گسترده تر انرژی های تجدیدپذیر در کشور است. به عنوان مثال، انرژی خورشیدی، انرژی مورد نیاز را در ساعات روز تامین می کند. با این حال، مصرف برق اصلی در ساعات اوج مصرف (صبح زود و عصر/شب) را نمی‌توان از طریق انرژی خورشیدی تامین کرد، مگر اینکه راه‌حل‌های ذخیره انرژی کافی و بر اساس تقاضا برای ذخیره انرژی خورشیدی و استفاده از آن در زمان اوج مصرف داشته باشیم.

 

بنابراین، چگونه می‌توانیم چالش‌های انرژی خود را برای کاهش تغییرات آب‌وهوایی و توقف نابودی سوخت‌های فسیلی حل کنیم؟

یک جایگزین خوب برای انرژی سبز یک دستگاه تولید و ذخیره انرژی لیتیوم قابل حمل است که مصرف کنندگان را قادر می سازد تا انرژی خورشیدی را هوشمندانه تولید و ذخیره کنند و سپس به طور هوشمند آن را بر اساس اولویت های برنامه ریزی شده و قیمت های متفاوت در اختیار وسایل برقی قرار دهند. این راه حل ابتکاری و همه کاره، تمام اجزای نیروگاه خورشیدی را به طور کامل با ویژگی های اضافی مانند اینورتر داخلی، کنترل کننده شارژ MPPT، UPS موج سینوسی خالص، نت متر برگشت پذیر و باتری داخلی Li-Ion ادغام می کند.

ژنراتورهای خورشیدی لیتیومی قابل حمل پایدار، از نظر فنی و تجاری نسبت به گزینه های فعلی سوخت فسیلی برتر هستند و می توانند به ما در برآوردن نیازهای رو به رشد انرژی - در هر زمان و هر مکان، کمک کنند.

 در حالی که انرژی خورشیدی و ذخیره سازی هزینه ای یکباره است که می تواند به طور متوسط 10 تا 15 سال با تعمیر و نگهداری مناسب به مشتری خدمات رسانی کند، گازوئیل هزینه ای مداوم با افزایش قیمت متغیر و سالانه است. هزینه انرژی خورشیدی و ذخیره سازی در هر واحد با توجه به اندازه و مقیاس مناسب تولید بسیار کمتر است.

امروزه مصرف کنندگان می خواهند به طور مستقل انرژی پاک تولید کنند و به سوخت های فسیلی متکی نیستند. آن‌ها می‌خواهند از مدل تولید انرژی متمرکز به یک مدل غیرمتمرکز دموکراتیک با استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه انرژی‌های تجدیدپذیر عصر هوشمند تبدیل شود. ژنراتورهای خورشیدی لیتیومی یک گزینه عالی هستند زیرا منبع تغذیه بدون وقفه مقرون به صرفه، کارآمد، پایدار و بر اساس تقاضا را در هر کجا و در هر زمان ارائه می دهند.

ادغام تمام اجزای یک نیروگاه خورشیدی در یک محصول قابل حمل پلاگین و بازی، یک مزیت هوشمند و رقابتی را ارائه می دهد. راه‌حل‌های نوآورانه ذخیره‌سازی انرژی که جایگزین باتری‌های سرب اسیدی با یک جایگزین کارآمد، قابل حمل و از نظر فنی برتر می‌شوند، منجر به افزایش پذیرش انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور می‌شود و تقاضای انرژی در آینده را برآورده می‌کند.

پذیرش چنین نوآوری مسیر را برای تغییر الگوی تولید انرژی و ارتقای استقلال انرژی و در عین حال صرفه جویی 70 درصدی در هزینه های برق از سال دوم به بعد را هموار می کند.

این امر همچنین چشم انداز انرژی هند را با جایگزینکردن ژنراتورهای دیزلی با جایگزینی تمیزتر، سبزتر و ارزان تر، و جایگزین کردن باتری های سرب اسید با یک جایگزین کارآمدتر، قابل حمل و از نظر فنی برتر تغییر خواهد داد که منجر به پذیرش سریعتر انرژی های تجدیدپذیر در کشور می شود. 

ذخیره و توزیع برق در آینده ممکن است به زودی شاهد تقاضای فزاینده ای برای راه حل های ذخیره انرژی در مرحله آخر باشد که تولید برق 24 ساعته قابل حمل و بر اساس تقاضا را در هر مکان و در هر زمان، خواه بخش های مسکونی یا تجاری، ارائه می دهد.

چشم انداز روشنی برای ریزشبکه‌ها، بانک‌های ذخیره‌سازی برق محلی، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی بزرگ، و نیروگاه‌های مجازی و متصل به برق بانکی برای جوامع به نظر می‌رسد که می‌تواند به اشتراک‌گذاری برق ذخیره‌شده بین کاربران در زمان اوج تقاضا کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بر رروی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir