سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرهای هند در رتبه های جهانی استارت آپ ها قرار گرفتند.

 

تحقیقات Dealroom.Co    برای لندن و شرکا - آژانس رشد تجارت لندن، نشان داد که بنگالورو شهر پیشرو آسیایی و قطب پنجم در جهان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری خطرپذیر فناوری (VC) در سال 2022 است.

بر اساس تحقیقات جدیدی که در هفته فناوری لندن 2022 منتشر شد، بنگلور روند رکورد خود را در جذب سرمایه‌گذاری‌های فناوری حفظ کرده است و شهرهای دیگر هند مانند بمبئی و دهلی و قطب‌هایی مانند تلانگانا و کرالا نیز در نمودارهای اکوسیستم‌های استارت‌آپ جهانی ثبت شده‌اند. سهشنبه. تحقیقات Dealroom.Co برای لندن و شرکا - آژانس رشد تجارت لندن، نشان داد که بنگالورو شهر پیشرو آسیایی و قطب پنجم در جهان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری خطرپذیر فناوری (VC) در سال 2022 است.

گزارش جداگانه ای از «اکوسیستم استارتاپی جهانی» از استارتاپ ژنوم نشان داد که سناریوی آسیایی در این بخش که زمانی تحت سلطه پکن، سنگاپور، هنگ کنگ و کره بود، اکنون به طور قابل توجهی توسط کشورهایی مانند بنگالورو، بمبئی و دهلی مختل شده است.

در حالی که بنگالورو به دلیل پیشرفت های عمده در دسترسی به بازار و دسترسی به منابع مالی، رتبه 22 را در شاخص اکوسیستم استارت آپی جهانی کسب کرد، دهلی با 11 پله صعود در رتبه 26 و بمبئی در رتبه 36 قرار گرفت.

هیمین بهاروچا، مدیر هند برای لندن و شرکا، گفت: دیدن رشد استارت‌آپ‌ها در سراسر هند فوق‌العاده است زیرا فرصت‌های زیادی برای همکاری با لندن ایجاد می‌کند.

با نقاط قوت مشترک ما در کارآفرینی، نوآوری و فناوری، می‌توان انتظار داشت شرکت‌های فناوری بریتانیا و هند در هر دو منطقه تجارت کنند. لندن در حال حاضر یکی از مقاصد اصلی برای شرکت‌های فناوری هندی است که به دنبال گسترش خارج از بازار داخلی خود هستند و ما همچنان شاهد یک خط لوله قوی از شرکت‌های فناوری هندی هستیم که به دنبال رشد تجارت خود در سطح بین‌المللی با نقل مکان به لندن هستند.

 

تحقیقات سرمایه‌گذاری نشان داد که در پنج ماه اول سال جاری (ژانویه تا می) شرکت‌های فناوری بنگالورو 7.5 میلیارد دلار سرمایه VC جذب کرده‌اند که به طور قابل‌توجهی بالاتر از رکورد قبلی 5.2 میلیارد دلاری در شش ماهه اول سال 2021 است.

شهری که به درستی "دره سیلیکون هند" نامیده می شود، اکنون نسبت به سایر مراکز جهانی مانند سنگاپور، پاریس و برلین سرمایه گذاری بیشتری را جذب می کند و از بوستون بزرگ و نیویورک عقب تر است.

همچنین پایتخت بریتانیا جذاب‌ترین مرکز فناوری اروپا برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی VC است، با شرکت‌های لندنی که تاکنون در سال 2022 11.3 میلیارد دلار جذب کرده‌اند که به طور قابل توجهی بیشتر از شرکت‌هایی مانند پاریس (5 میلیارد دلار) و برلین (2.4 میلیارد دلار) است. ).

بر اساس گزارش London and Partners، پایتخت بریتانیا اولین شهر اروپایی برای شرکت‌های هندی است که به دنبال توسعه خارج از بازار داخلی خود هستند و پس از دبی از نظر تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از هند در پنج سال گذشته، دومین شهر اروپایی است.

بهاروچا افزود: «این تحقیق نشان می‌دهد که لندن و بنگالورو نه تنها قطب‌های راه‌اندازی پیشرو در اروپا و آسیا هستند، بلکه در صحنه جهانی نیز رقابتی هستند».

گزارش «اکوسیستم استارت‌آپ جهانی» وضعیت فوق‌العاده بنگالورو را به عنوان پایتخت فناوری هند با ارزش اکوسیستم 105 میلیارد دلار نشان می‌دهد که بالاتر از سنگاپور (89 میلیارد دلار) و توکیو (62 میلیارد دلار) است.

رشد عظیم بنگالورو در سال 2022 عمدتاً به دسترسی بیشتر به منابع مالی با دورهای تأمین مالی عمده در سال 2022 برای شرکت های فناوری بزرگ، از جمله 55.7 میلیون دلار سری D برای انرژی Ather و دور 700 میلیون دلاری سویگی در ژانویه نسبت داده می شود.

علاوه بر این، گزارش ژنوم استارت‌آپ همچنین نقاط قوت لندن را در بخش‌های با رشد بالا مانند فین‌تک، ادتک و ClimateTech نشان می‌دهد. این شهر بیش از هر مرکز اروپایی دیگر، استارت آپ های تک شاخ و خروجی های میلیارد دلاری تولید کرده است.

 

لندن پایتخت فناوری و نوآوری بلامنازع اروپا است و این گزارش مستقل نشان می‌دهد که اکوسیستم استارت‌آپ ما نیز یکی از متنوع‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین اکوسیستم‌های جهان است. صدیق خان، شهردار لندن، گفت: سطوح بی سابقه سرمایه گذاری که تا کنون در سال جاری شاهد آن بوده ایم، گواه بیشتری بر این است که بخش فناوری لندن همچنان در حال پیشرفت است.

اکوسیستم استارتاپی پایتخت بریتانیا نیز با وجود برگزیت و همه‌گیری، انعطاف‌پذیری خود را نشان داد و برای سومین سال متوالی با مجموع ارزش 314 میلیارد دلار جایگاه دوم را به دست آورد و اکنون خانه 80 تک شاخ است.

JF Gauthier، بنیانگذار و مدیر عامل Startup Genome، گفت: این جامعه با بالاترین ارتباط جهانی بعد از سیلیکون ولی و بهترین مکان در اروپا برای ارتقاء یک تجارت فناوری به رهبری دسته جهانی است.

یافته‌های بیشتر از این گزارش نشان می‌دهد که بخش فناوری جهانی بهتر از سایر صنایع از همه‌گیری عبور کرده است.

این نشان می‌دهد که از زمان همه‌گیری، شرکت‌های فناوری 2.3 برابر بیشتر از همتایان غیرفناوری خود رشد کرده‌اند. بر اساس این تحقیق، رکورد 540 شرکت در سال 2021 به جایگاه تک شاخ دست یافتند، در مقایسه با 150 شرکت در سال 2020، با 113 اکوسیستم که حداقل یک غول یک میلیارد دلاری را تولید می کنند. از سال 2012، میانگین جهانی دورهای سری A سه برابر شده و به بیش از 18 میلیون دلار رسیده است.

هفته فناوری لندن، رویداد فناوری پرچمدار انگلستان است که بیش از 20000 رهبر جهانی دولت و شرکت، بنیانگذاران استارتاپ های الهام بخش، سرمایه گذاران ارشد و ستاره های نوظهور فناوری را با هم جذب می کند تا درباره قدرت فناوری برای جوامع بحث کنند.