سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوندا HR-V: هوشمند به تمام معنا

 

پس اینجاست، هوندا HR-V    جدید، یک SUV جمع و جور، که این روزها بسیار مد شده است، در مقابل خودروهایی مانند فورد پوما و فولکس واگن T-Roc. این خودرو بر اساس نسخه هیبریدی هوندا جاز ساخته شده است که شروع خوبی است و سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی تنها گزینه است – البته بدون دیزل، اما متأسفانه، بدون نوع برقی خالص. بچه جدید دوست داشتنی هوندا e، که من چند هفته پیش آن را بررسی کردم، یک شگفتی الکتریکی است و نشان می دهد که هوندا، هنوز یک بازیکن مستقل در صنعت غول های غول پیکر، چه کاری می تواند انجام دهد. مطمئناً فرصت از دست رفته است، زیرا هیچ هیبریدی، هر چقدر هم هوشمند باشد، نمی تواند به یک وسیله نقلیه برقی با باتری تمام الکتریکی نزدیک شود. هوندا با انتقال به برق باید کمی سرعت بگیرد.

به هر حال... وقتی در مورد هوشمند صحبت کنیم، HR-V به تمام معنا هوشمند است. من سبک کوپه-SUV را با خطوط عضلانی و دستگیره های درهای پنهان روی درهای سرنشینان عقب دوست دارم که آن را شبیه یک سه در می کند. انجام این کار فایده ای ندارد، و استفاده از دستگیره ها کمی ناخوشایند است، اما کمی جذابیت بصری به آن اضافه می کند. لت‌های جلوپنجره به رنگ بدنه هستند که فقط روی نسخه قرمز کار می‌کند، که به اندازه‌ای پررنگ است که شما متوجه آن شوید.

فضای داخلی نیز هوشمند است – نسبتاً نامرتب، یک صفحه نمایش لمسی 9 اینچی زیبا، مواد با کیفیت بالا در همه جا و آن حس لامسه دقیق و خوبی که معمولاً در هوندا دارید. کیفیت را از بین می برد. اگرچه هوندا تا به حال به وضعیت «پرمیوم» نرسیده است، بیشتر محصولاتش نسبت به رقبای آلمانی خود قابل اعتمادتر و بادوام‌تر بوده‌اند. هیچ حس مناسبتی وجود ندارد، اما چیزی از بین نمی رود.

 

 

چیزهای واقعا هوشمندانه زیر کاپوت و در واقع روی زمین، جایی که مهندسان هوندا واقعاً مهارت خود را نشان داده اند، ادامه می یابد. فرض اصلی یک هیبریدی بسیار ناقص است و در دنیای خودروهای برقی کاربردی با برد 200 یا 300 مایل منسوخ شده است - و با توجه به قیمت های بالا برای HR-V، حدود 32210 پوند در نسخه مجهز. نمونه گرفتم اما با توجه به این موضوع، هوندا پتانسیل مجموعه هیبریدی را با برخی اصلاحات تخیلی به حداکثر رسانده است و این شرکت، مانند تویوتا، برای ربع قرن پیشگام هیبریدی بوده است. به عنوان مثال، هوندا دارای دو موتور الکتریکی است که به روش های جداگانه برای تکمیل واحد بنزینی 1.5 لیتری کار می کنند که بیشتر برای کروز با سرعت بالاتر در نظر گرفته شده است.

در سرعت‌های پایین‌تر، بسته باتری و موتور الکتریکی اصلی چرخ‌های جلو را مستقیماً به حرکت در می‌آورند، نه از طریق یک گیربکس مشترک با موتور بنزینی، یک سیستم منحصر به فرد هوندا (آنها آن را IMA - کمک موتور یکپارچه می‌نامند). همانند سایر موتورهای احتراق داخلی هیبریدی، از «چرخه اتکینسون» غیرمعمول برای تولید نیروی خود استفاده می‌کند، که بسیار کارآمد است اما از نظر قدرت به خطر می‌افتد – و بنابراین برای خرد کردن دنده‌های با سرعت بالاتر بسیار مناسب است. باتری‌های لیتیوم یونی به صورت متراکم بسته‌بندی شده‌اند و اکنون از خنک‌کننده آب بهره می‌برند، زیرا همانطور که ممکن است از لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند خود متوجه شده باشید، می‌توانند به شدت داغ شوند. حتی به‌عنوان یک عملکرد «سرازیری از تپه»، از یک آفرود مناسب استفاده می‌کند، اگرچه فقط چرخ‌های جلو دارد.

تنها ناامیدی با این همه برتری فنی این است که "گیربکس" اتوماتیک، مانند آن، در مقایسه با جعبه اتوماتیک مبدل گشتاور سنتی که به یک واحد بنزینی معمولی متصل شده است، کمی غرغر و بی پاسخ است. اما تا زمانی که HR-V را به آرامی برانید، با روح زمان سبزتر ما، آرام و تمیز است.